Ротмістрівська сільська територіальна громада
Черкаська область, Черкаський район

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Ротмістрівської сільської ради «Про затвердження Правил благоустрою території Ротмістрівської сільської ради »

Дата: 13.05.2024 15:31
Кількість переглядів: 59

 

 

Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення Ротмістрівської сільської ради 

«Про затвердження Правил благоустрою території Ротмістрівської сільської ради »

 

  1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом

прийняття даного регуляторного акту

 

Правила, які діють на даний момент,  не забезпечують в повному обсязі виконання вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та не забезпечують утримання об'єктів та елементів благоустрою в належному стані.

Після добровільного об’єднання  Ротмістрівської, Мельниківської, Носачівської, Куцівської, Ковалиської, Ташлицької, Макіївської, Санжариської, Самгородоцької сільських рад та утворення Ротмістрівської об'єднаної територіальної громади з адміністративним центром в с. Ротмістрівка, виникла необхідність врегулювати права та обов’язки всіх учасників правовідносин у сфері благоустрою територій населених пунктів, що приєдналися та прийняти «Правила благоустрою території Ротмістрівської об’єднаної територіальної громади» і затвердити цей нормативний документ за процедурою регуляторного акту.

Причинами та умовами виникнення зазначених проблеми є недостатнє регулювання відносин у сфері благоустрою, відсутність чіткого нормативного регулювання прав та обов'язків суб'єктів господарювання у сфері благоустрою, а внаслідок чого неможливо об’єктивно, за допомогою сьогоднішніх важелів впливу, регулювати відносини, що виникають у сфері благоустрою.

Загальна проблема забезпечення та підтримання належного благоустрою на території Ротмістрівської ОТГ, поліпшення її стану є досить актуальною. Актуальність проблеми полягає в тому, що не можливо вирішити питання стосовно скарг, які надходять від фізичних осіб щодо створення  стихійних сміттєзвалищ на територіях загального користування (парки, провулки, прибудинкові території).

За зверненнями не завжди була можливість притягнути винних осіб до адміністративної відповідальності, так як діючі Правила благоустрою не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України.

Даним регуляторним актом пропонується розв'язати такі проблеми як:

- відсутність чітко встановлених правил і норм поведінки юридичних та фізичних осіб у сфері благоустрою;

- неналежне утримання об'єктів та елементів благоустрою;

- наявність стихійних сміттєвих звалищ, розміщення будівельних матеріалів на прибудинковій території, присадибних ділянках до житлових будинків, території житлової та громадської забудови;

- відсутність у юридичних та фізичних осіб договорів на вивезення твердих побутових відходів, складування відходів в непризначених місцях;

- самовільне знищення дерев, кущів та інших зелених насаджень.

Визначені проблеми справляють негативний вплив перш за все на громадян (мешканців та гостей), не забезпечують сприятливе для життєдіяльності середовище, у тому числі захист довкілля, належний санітарний стан, збереження об’єктів та елементів благоустрою. Негативний вплив зазначених проблем зазнають також суб’єкти господарювання. Порушення благоустрою призводить до неможливості ефективно здійснювати господарську діяльність. Зокрема, захаращення доріг, накопичення відходів на дорогах заважають проїзду автомобільного транспорту, сміттєвозів, аварійних та рятувальних машин, діям по утриманню у належному санітарно-технічному стані будівель та споруд, та призводить до їх передчасного руйнування. Вказані проблеми є актуальними в масштабах всієї території Ротмістрівської ОТГ.

Основними групами, на які проблема справляє вплив наведені в наступній таблиці:

Групи

Так

Ні

1. Населення

Так

-

2. Органи влади

Так

-

3. Суб’єкти господарювання

Так

-

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

Так

-

 

 

  1. Визначення цілей державного регулювання

Проект Правил благоустрою території Ротмістрівської ОТГ розроблено відповідно до Типових правил благоустрою території населеного пункту затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 р. №310. Основними цілями його прийняття є:

- встановлення законодавчо врегульованих прав та обов’язків учасників правовідносин у сфері благоустрою території населених пунктів,

- забезпечення діяльності підприємств різних форм власності та проживання мешканців в умовах, які відповідають належним санітарно-гігієнічним нормам та правилам,

- захисту довкілля, збереження об’єктів та елементів благоустрою, у тому числі зелених насаджень, їх раціональне використання, належне утримання та охорона.

Цей проект регуляторного акта має сприяти в цілому розв’язанню проблеми, зазначеної в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу.

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Організація роботи та заходів з благоустрою території Ротмістрівської ОТГ

можливі витрати на покращення санітарного стану території Ротмістрівської ОТГ через брак фінансування за рахунок місцевого бюджету

Альтернатива 2

Постійне приведення території населених пунктів у належний сан за рахунок коштів місцевого бюджету

відновлення об’єктів благоустрою та організація роботи та заходів з благоустрою території Ротмістрівської ОТГ

витрати на покращення санітарного стану та відновлення об’єктів благоустрою через брак фінансування за рахунок місцевого бюджету

Альтернатива 3

Прийняття проекту рішення «Про затвердження Правил благоустрою території Ротмістрівської сільської ради»

чітке визначення прав та розподіл обов’язків у сфері благоустрою між громадянами, органами влади, установами, організаціями та суб’єктами господарювання, відповідальними за утримання об’єктів благоустрою на території Ротмістрівської ОТГ

 

витрати на виконання обов’язків відповідно до затверджених правил благоустрою населеного пункту

 

 

 

  1. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми, є прийняття рішення Ротмістрівської сільської ради «Про затвердження Правил благоустрою території Ротмістрівської сільської ради» з дотриманням вимог законодавства України в сфері благоустрою.

У разі прийняття регуляторного акта, визначені цілі будуть досягнуті у повному обсязі шляхом дотримання його вимог суб’єктами господарювання всіх форм власності у сфері благоустрою території Ротмістрівської ОТГ.

Прогнозується що у разі прийняття регуляторного акту вдасться досягти максимальне вирішення проблематики, визначеної в розділі 1 цього аналізу.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи, як інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом оприлюднення його в засобах масової інформації та мережі Інтернет з метою доведення до відома суті основних вимог положень регуляторного акта.

Організаційні заходи, які необхідно здійснити для впровадження регуляторного акта:

а) дії суб’єктів господарювання – підприємствам, установам та організаціям (балансоутримувачам), відповідальним за утримання об’єктів благоустрою, дотримуватися положень регуляторного акта;

б) дії органів державної влади, органу місцевого самоврядування – затвердження Правил благоустрою території Ротмістрівської ОТГ, підвищення рівня контролю у сфері благоустрою міста; поліпшення умов захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля під час утримання об’єктів благоустрою; покращення інженерно-технічного і санітарного стану об’єктів благоустрою.

 

  1. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту

  Початок впровадження регуляторного акта з дати його прийняття.

Правила діятимуть до повного вирішення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом прийняття даного регуляторного акту, визначеного в розділ I та досягнення поставлених цілей, зазначених в цьому аналізі регуляторного впливу.

У разі виникнення змін до чинного законодавства, які можуть вплинути на дію запропонованого регуляторного акта, а також за підсумками відстеження його результативності, до діючих Правил будуть вноситись відповідні зміни.

 

  1. Визначення показників результативності дії регуляторного акту

№ п/п

Назва показника

Одиниця виміру

Прогнозне значення показника

2024

2025

2026

1

Розмір надходжень до місцевого бюджету, пов’язаних з дією регуляторного акту

грн.

можливі надходження штрафів за вчинення адміністративних правопорушень в сфері благоустрою території С ОТГ

 

2

Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акту

од.

26

 

26

 

26

3

Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акту (на ознайомлення з рішенням)

год.

орієнтовно 1 година

 

 

 

Розмір коштів, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта

грн.

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва складатимуть 24166,00 грн. на рік, а для суб’єктів малого підприємництва – 145893,00 грн. на рік

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва складатимуть 25205,00 грн. на рік, а для суб’єктів малого підприємництва – 152166,00 грн. на рік

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва складатимуть 26541,00 грн. на рік, а для суб’єктів малого підприємництва – 158710,00 грн. на рік

4

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту

 

Високий.

Проект рішення було оприлюднено на веб-сайті Ротмістрівської ОТГ,

 

  1. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься

відстеження результативності дії регуляторного акту

 

Стосовно регуляторного акта Ротмістрівською сільською радою буде здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження його результативності в строки, установлені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через один рік після набрання чинності.

Періодичні відстеження  результативності регуляторного акта здійснюватиметься раз на  кожні  три  роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності  цього  акта. 

Відстеження результативності дії регуляторного акта здійснюватиметься статистичним методом. При проведенні відстеження результативності цього регуляторного акта будуть використовуватися статистичні дані, зокрема:

  • дані щодо кількості скарг про порушення питань, пов’язаних з благоустроєм, забезпеченням чистоти і порядку на території Ротмістрівської ОТГ, що подані та зареєстровані через Ротмістрівську сільську раду;
  • даних щодо встановлення нових та відновлення існуючих елементів благоустрою;
  • даних щодо кількості укладених договорів про вивезення сміття та побутових відходів, наданих спеціалізованим підприємством, що визначене виконавцем послуги зі збирання та вивезення твердих побутових відходів на території Ротмістрівської  ОТГ;
  • даних щодо кількості порушень Правил благоустрою, які обчислюються відповідно до кількості протоколів про адміністративні правопорушення за ст. 152 КУпАП, наданих головним спеціалістом, інспектором з благоустрою Ротмістрівської ОТГ;
  • даних щодо розміру надходжень коштів до місцевого бюджету від фінансових санкцій за порушення Правил благоустрою, наданих фінансовим відділом  виконавчого комітету Ротмістрівської сільської ради.

 

 

Сільський голова                                                          Володимир ХОВАЙБА


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень