Основи духовно-морального виховання дітей у прийомних сім’ях Ротмістрівської громади
Одним із важливих напрямків діяльності Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Ротмістрівської сільської ради» з-поміж широкого комплексу послуг є забезпечення соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти, позбавлені батьківського піклування.
Фахівці закладу щорічно проводять оцінювання потреб щодо кожної дитини в таких сім’ях та визначають пріоритетні напрямки роботи, пов’язані з адаптацією в новій родині та особливостями виховання, задля становлення повноцінної особистості, психологічно здорової та соціалізованої. Особлива увага приділяється морально-духовному вихованню дітей, які були травмовані через втрату піклування біологічних батьків, оскільки саме духовні цінності лежать в основі будь-яких вчинків людини, формують її образ і характер.
З метою усвідомлення та розуміння понять дружби, справедливості, співчуття, доброти, любові, довіри та поваги в селі Куцівка відбулося виїзне заняття з прийомною сім’єю Середи Петра Яковича на тему «Духовно-моральне виховання дітей на християнських цінностях».
Заняття проходило в місцевій церкві-музеї «Храм Різдва Богородиці». Після ранкового богослужіння для дітей було організовано екскурсію, де вони ознайомилися з історією створення та відродження храму, походження та значення багатьох ікон, археологічними знахідками на території святині. У підвальному приміщенні селяни створили музей старожитностей, де зберігаються рідкісні експонати різних історичних періодів, пов’язані з селом Куцівка та навколишніми селами. З-поміж них є багато знарядь праці, які для сучасних дітей виявилися невідомими.
Після неймовірних розповідей отця Василія та матінки Анни всі присутні вирушили на місце, де проживав наш відомий земляк Тодось Осьмачка. Фахівець із соціальної роботи Тереховська Любов Миколаївна ознайомила дітей з біографією й моральними принципами, якими керувався поет та письменник упродовж нелегкого життя.
У наш час завдяки запеклій визвольній боротьбі в дітей є можливість вивчати справжню спадщину української культури, зробити її своїм духовним надбанням. Чим раніше дитина починає знайомитися з історичним спадком свого народу, тим успішнішим стає її загальний духовно-моральний розвиток. І це є шлях до духовного відродження нації. Під час виїзного заняття діти та названі батьки отримали незабутні враження від захопливої подорожі.