Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
Інклюзивне здобуття освіти
Різні можливості - рівні права
Закон України «Про освіту» визначив поняття особи з особливими освітніми потребами. Це «особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту».
Інклюзія — це процес реального включення осіб з особливими потребами в активне суспільне життя. Інклюзивне навчання - це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних, урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей.
Переваги інклюзивної освіти:
- Діти навчаються разом у звичайному закладі.
- Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
- Виховний процес проводиться з орієнтацією на можливості, здібності та інтереси дітей.
- Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
- У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.
Взаємодія з батьками:
Основною метою взаємодії з батьками/опікунами є:
- Створення тісного контакту батьків зі педагогами як ресурсу, шляхом надання постійної допомоги в розв'язанні проблемних питань, пов'язаних з вихованням дитини.
- Участь батьків в громадській діяльності у межах освітнього закладу.
- Підготовка батьків як учасників змін в соціумі.
В якості підтримки для участі батьків пропонуємо наступні форми співпраці:
- відкрите регулярне спілкування з батьками та дитиною;
- використання в спілкуванні зрозумілої (простої) мови;
- надання можливості самостійно вирішувати, в якій мірі вони можуть долучитися до процесу ІПР;
- інформування (телефон, письмові повідомлення (записки), інші методи) про засідання групи ІПР та проблемні питання, які будуть обговорюватися;
- підтримка та підбадьорювання батьків для формулювання та отримання коментарів, особистої думки, відношення в процесі створення
- консультування;
- надання, за необхідності, роз'яснювального коментаря (пояснень) для кращого розуміння очікувань школи від батьків .
Із метою забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, у закладі освіти забезпечено відповідні умови для здобуття дошкільної освіти:
- укладено договір про співпрацю з КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Тернівської сільської ради;
- до 1 поверху приміщення закладу освіти забезпечено доступ для осіб з ООП;
- забезпечено необхідне візуальне (жовтим кольором) попередження на початку та в кінці сходових маршів;
- кадровий потенціал закладу дає змогу проводити психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття для дітей з ООП.
У Ротмістрівському ЗДО створено умови для дітей з особливими освітніми потребами:
- доступ до першого поверху садочка;
- у невеликій кількості наявне мультимедійне забезпечення.