Ротмістрівська сільська територіальна громада
Черкаська область, Черкаський район

Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами

Дата: 06.06.2023 16:43
Кількість переглядів: 95

Фото без опису

Інклюзивне здобуття освіти

 

Різні можливості - рівні права

Закон України «Про освіту» визначив поняття особи з особливими освітніми потребами. Це «особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту».

Інклюзія — це процес реального включення осіб з особливими потребами в активне суспільне життя. Інклюзивне навчання - це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних, урахуванням індивідуальних особливостей таких дітей.

 

Переваги інклюзивної освіти:

  • Діти навчаються разом у звичайному закладі.
  • Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
  • Виховний процес проводиться з орієнтацією на можливості, здібності та інтереси дітей.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.

Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

Взаємодія з батьками:

Основною метою взаємодії з батьками/опікунами є:

  • Створення тісного контакту батьків зі педагогами як ресурсу, шляхом надання постійної допомоги в розв'язанні проблемних питань, пов'язаних з вихованням дитини.
  • Участь батьків в громадській діяльності у межах освітнього закладу.
  • Підготовка батьків як учасників змін в соціумі.

 

В якості підтримки для участі батьків пропонуємо наступні форми співпраці:

  • відкрите регулярне спілкування з батьками та дитиною;
  • використання в спілкуванні зрозумілої (простої) мови;
  • надання можливості самостійно вирішувати, в якій мірі вони можуть долучитися до процесу ІПР;
  • інформування (телефон, письмові повідомлення (записки), інші методи) про засідання групи ІПР та проблемні питання, які будуть обговорюватися;
  • підтримка та підбадьорювання батьків для формулювання та отримання коментарів, особистої думки, відношення в процесі створення
  • консультування;
  • надання, за необхідності, роз'яснювального коментаря (пояснень) для кращого розуміння очікувань школи від батьків .

 

Із метою забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, у закладі освіти забезпечено відповідні умови для здобуття дошкільної освіти:

  • укладено договір про співпрацю з КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Тернівської сільської ради;
  • до 1 поверху приміщення закладу освіти забезпечено доступ для осіб з ООП;
  • забезпечено необхідне візуальне (жовтим кольором) попередження на початку та в кінці сходових маршів;
  • кадровий потенціал закладу дає змогу проводити психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття для дітей з ООП.

 

У Ротмістрівському ЗДО створено умови для дітей з особливими освітніми потребами:

  • доступ до першого поверху садочка;
  • у невеликій кількості наявне мультимедійне забезпечення.
  • Фото без описуФото без опису

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень