Повідомлення про початок проведення громадського обговорення
Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо перепрофілювання (зміну типу) та зміну назви Комунального закладу «Куцівська гімназія Ротмістрівської сільської ради» у Комунальний заклад «Куцівська початкова школа Ротмістрівської сільської ради».
1.Найменування організатора громадського обговорення - Ротмістрівська сільська рада
2.Мета:врахування думки жителів Ротмістрівської громади щодо перепрофілювання (зміну типу) та зміну назви Комунального закладу «Куцівська гімназія Ротмістрівської сільської ради» у Комунальний заклад «Куцівська початкова школа Ротмістрівської сільської ради».
На сьогодні чимало жителів вбачає проблему діяльності Куцівської гімназії тільки в умисних намірах влади закрити школу через відсутність належної кількості учнів, тобто, наповнюваності, а, також, через великі витрати на його утримання. А тому і вирішення проблеми вбачають тільки в тому, щоб «відстояти» школу, лише б школа працювала, а в іншому випадку, на їх переконання, немає школи – немає села.
Та давайте будемо відвертими, основна проблема не в тому, що на сьогодні Куцівська гімназія не відповідає вимогам щодо наповнюваності класів, яка для нашої громади розрахована на рівні 11 учнів. Хоча і цей момент потребує роз’яснення. Розрахункова наповнюваність класів визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і є основною складовою у розрахунку субвенції з державного бюджету, яка передбачена, виключно, на заробітну плату педагогічних працівників. Тобто, освітня субвенція до бюджету Ротмістрівської громади надходить тільки на повні класи(не менше 5 учнів). Всі інші класи з кількістю менше 5 учнів утримуються лише за рахунок власного бюджету громади.
У 2020-2021 н.р. в Куцівській гімназії навчатиметься 23-22 учні: в першому класі – 5, другому класі - 5 третьому класі – 1, четвертому класі – 4, п’ятому – 2, шостому класах - 4 учні, сьомому – 2 учні, восьмому – 0, дев’ятому – 1 учень(орієнтовно). Тобто, жоден з класів не відповідає мінімальному рівню наповнюваності . Враховуючи те, що державна освітня субвенція покриває лише заробітну плату педагогічного персоналу, громада за рахунок місцевого бюджету фінансує комунальні послуги та утримання технічного персоналу. Варто зауважити, що ОТГ витрачає значні кошти на опалення напівпорожніх приміщень школи, хоча ці кошти громада могла б вкладати в енергоефективні заходи та спрямовувати на проекти розвитку.
Вартість утримання одного учня в Куцівській гімназії у 2019році становила 71 872 грн. на рік ( з розрахунку на 33 учні). В той же час, в Ротмістрівському ліцеї - утримання одного учня обходиться в 28 561 грн., а в аналогічній за статусом Ковалиській гімназії – 48 106 грн. Тобто, значно дешевше.
Дійсно, за кошти, що витрачаються на утримання Куцівської гімназії, а це 2 128 768 грн. в рік, з яких 1 902 983 грн. іде на оплату праці з нарахуванням, можна спрямувати на придбання сучасного обладнання для навчальних кабінетів у ті школи, де використання їх буде ефективним, або ж витратити їх на ремонт доріг, облаштування вуличного освітленням, провести заходи з благоустрою .
Та втім, головне не це. Головне – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навики, мати можливість повноцінного розвитку своїх здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі, є у дітей мотивація до кращих результатів у навчанні. При всій повазі до педагогів навчального закладу в с.Куцівка, все ж вони суттєво програють своїм колегам з тих загальноосвітніх закладів громади, де у класах навчається близько 10 учнів, де постійні навантаження на педагогів.
Але є ще одна біда – всі учні, де в класах кількість менше 5 навчаються за індивідуальною формою. Відповідно до Закону України “Про загальну середню освіту” і до фінансових нормативів, якщо в класі менше 5 дітей, діє індивідуальна форма навчання(педагогічний патронаж). Що це таке? А це така форма навчання, коли дитина має у 4-5 разів менше годин навчання, ніж у класі з більшою наповнюваністю. У класі протягом тижня учень працює на 32 уроках, а при індивідувальному навчанні усі предмети викладаються на 8 уроках(у початкових на 5). Про яку якість знань може іти мова?! Не рятує і те, що вчителі, порушуючи чинне законодавство щодо організації індивідуальної форми навчання, тримають учнів у школі до 14- ї години. А завдання школи, насамперед, - давати дітям якісні знання. Уже потім це місце працевлаштування вчителів. Школа – це установа, яка фінансується з державного бюджету і повинна забезпечувати всіх дітей освітою на рівні Державного стандарту. І тут вирішальною є роль вчителя, його системна робота над підготовкою до уроків, використання на уроках проблемних і дослідницьких методів навчання, перехід від процесу наповнення учнів знаннями до процесу усвідомленого здобуття ними необхідних навичок для вирішення проблемних ситуацій, що в кінцевому підсумку й буде формуванням компетентностей.
Чому ми свідомо позбавляємо учнівську молодь с. Куцівки можливості подискутувати зі своїми однокласниками на уроках історії, відчути комадний дух під час гри у волейбол, обговорити результати дослідницької діяльності на уроках біології, створювати спільні навчальні проекти на уроках інформатики?
А якщо говорити за поширене твердження, що не має школи - не має села, то знову ж, якщо в селі залишилося настільки мало дітей, що школа стала категорично малокомплектною, то це не тому, що щось не так зі школою, чи не допрацьовує влада. Це закономірні процеси, які існують в усьому світі і в Україні зокрема, – просто немає необхідності у великій кількості людей, задіяних у сільському господарстві, тому що з’явилася нова потужна сільськогосподарська техніка та нові технології, які не потребують застосування ручної праці. Але від цього не повинні страждати діти. Вони не повинні ні в чому уступати своїм ровесникам та мати добрий старт для дорослого життя. І тоді уродженці села зможуть продовжити добрі традиції своїх відомих земляків, які прославили рідний край своїми досягненнями та звершеннями.
3.Суб’єкти, що внесли пропозицію щодо обговорення – відділ освіти, молоді та спорту, культури, туризму, зовнішніх зв’язків та охорони здоров'я Ротмістрівської сільської ради.
4. Строк, місце, час проведення громадських слухань– громадські слухання(збори громадян) відбудуться в приміщенні Куцівської гімназії 26.05.2020 року о 10.00 год.
5. Поштова адреса та адреса електронної пошти, номер телефону, строк і форми для подання пропозицій (зауважень) — Ротмістрівська сільська рада, с.Ротмістрівка, вул..Михайлівська,44 e-mail: rotmistrivka@gmail.com. Пропозиції (зауваження) учасників громадського обговорення подаються у письмовій чи усній формі, надсилаються електронною поштою із зазначенням прізвища, імені, по батькові та адреси особи, яка їх подає протягом 30 днів з дати опублікування повідомлення про його проведення.
6.Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення – Ротмістрівська сільська рада, с.Ротмістрівка, вул..Михайлівська,44 e-mail: osvitarotmistrivka@gmail.com
7. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення – Волошин Ігор Іванович – заступник сільського голови.
8. Строк і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення – узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення зауважень та пропозицій здійснюється організатором протягом 14 днів після закінчення строку подання пропозицій. Після отримання висловлених пропозицій та проведеного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на сайті Ротмістрівської громади.
Запрошуємо усіх бажаючих взяти участь у обговоренні питання щодо перепрофілювання (зміну типу) та зміну назви Комунального закладу «Куцівська гімназія Ротмістрівської сільської ради» у Комунальний заклад «Куцівська початкова школа Ротмістрівської сільської ради».